چگونه آیس بانک دستگاهی مقرون به صرفه هست؟

آیس بانک دستگاهی کمکی برای استفاده مقرون به صرفه تر از انواع پکیج سرمایشی گرمایشی می باشد، این سیستم در ساعات نیمه شب که مصرف برق پایین است شروع به کار می کند، عملکرد این سیستم به گونه ای است که آب موجود در یک مخزن را به یخ تبدیل می کند تا دستگاه در ساعات دیگر بتواند از سرمای آن استفاده کند.

کاربرد آیس بانک بیشتر در کنار پکیج سرمایشی گرمایشی چیلر است و با هدف استفاده بهینه از انرژی برق در ساعاتی که مصرف برق کم می باشد ساخته شده است.

با استفاده از مخزن این وسیله می توان در ساعات اوج بار مصرف برق نیز سرمای محیط را تامین کرد.

آشنایی با روند کار آیس بانک

این دستگاه دارای مخزن بزرگی می باشد که از آب پر است، این سیستم برای سیستم های برودتی مانند چیلر به مانند یک باتری عمل می کند و سرمای آنها را تامین می کند.

این دستگاه به خوبی به صرفه جویی انرژی برق می پردازد، آیس بانک بیشتر در مناطقی که در روز دارای هوای بسیار گرمی می باشند استفاده می شود.

اصولا برای اینکه عملکرد این دستگاه ها بهتر باشد مخزن های یخ را در روی زمین و یا زیر زمین نصب می کنند، قابل ذکر است که یخ سرمای بسیار بالایی را در خود ذخیره می کند و می تواند به خوبی در دستگاه های برودتی مانند چیلر در ساعات اوج مصرف مورد استفاده قرار گیرد.

از مزایای این دستگاه ها می توان به مصرف انرژی کمتر، کمتر آلوده کردن محیط زیست و اشغال فضای کمتر اشاره کرد، اما مهم ترین مزیت آن همان مصرف انرژی برق کمتر می باشد.

قابل ذکر است که این دستگاه دارای سیستم پیچیده ای نیست و هم می تواند به صورت مستقل و هم غیر مستقل در مکان های مختلف نصب شود.

چگونه آیس بانک دستگاهی مقرون به صرفه هست؟مکانیزم این سیستم چگونه است؟

در محیط های صنعتی و تجاری اصولا رد پایی از این سیستم می باشد، این سیستم دارای سیم پیچی استیل و همینطور یک سیم پیچی مسی می باشد که گاز این دستگاه را در خود نگه می دارد.

آیس بانک دارای صفحات مختلف و یک ظرف آب بزرگ می باشد و در شب ها که مصرف انرژی برق کمتر است این صفحات و ظرف آب، یخ می بندند و در طی روز تبخیر می شوند و به عنوان آب مورد نیاز دستگاه های چیلر و دیگر سیستم های برودتی مورد استفاده قرار می گیرند.

آیس بانک دارای تجهیزات اولیه کمی است و نیاز به یک فضای کوچک برای راه اندازی دارد، قیمت این سیستم با توجه به اندازه و مقدار مصرف انرژی آن و همچنین شکل آن متفاوت می باشد.

این سیستم می تواند آب را بین دمای منفی دو تا مثبت شش نگه دارد و با عایق کاری که در روی لوله های آن انجام شده است این دما را ثابت نگه دارد.
از این سیستم در بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های شیرینی سازی، آبنبات پزی و صنایع پلاستیکی استفاده می شود و می توان با توجه به نوع کاربری از اشکال مختلف آن استفاده کرد.

آیس بانک , , , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *