تونل انجماد چیست – کاربرد تونل انجماد در صنایع تبرید

تونل انجماد چیست – کاربرد تونل انجماد در صنایع تبرید

تونل انجماد چیست ؟ تونل انجماد فریزر ویژه ای است که قادر به منجمد کردن مقادیر زیادی محصول در مدت زمان کوتاه می باشد. در تونل انجماد محصولات باید بدون ایجاد هیچ گونه توده در اثر چسبیدن محصولات به یکدیگر و بسیار سریع منجمد شوند تا کیفیت، طعم و رزوبت محصولات حفظ شود. استفاده از فناوری های نوین انجماد می تواند در رسیدن به روشی جهت نگهداری و بسته بندی محصولات با حفظ کیفیت آنها کمک زیادی نماید.

 

فناوری انجماد IQF

فناورری IQF مخفف عبارت “Individual Quick Frozen” و به معنای انجماد سریع تکی است. روش انجماد IQF به دلیل توانایی آن در منجمد کردن جداگانه تمام اجزای محصول و جدا نگه داشتن آنها از یکدیگر بسیار کاربردی است. فریزرهای IQF طوری طراحی شده اند تا با ارتعاش و لرزش هنگام فرایند انجماد اطمینان حاصل شود که محصولات جدا از و بدون هیچ گونه توده ای منجمد می شوند. این فناوری تولیدکنندگان و شرکت های بسته بندی محصولات غذایی را قادر می سازد تا محصولاتی مانند نخود فرنگی، لوبیا، توت فرنگی، زغال اخته، میگو و سایر محصولات مشابه را به گونه ای که فریزرهای معمولی نمی توانند منجمد کنند.

 

انجماد سریع

مواد غذایی و فرآورده هایی که طی انجماد سنتی و کند منجمد می شوند، هنگام یخ زدگی خشک شده و آسیب می بینند. همچنین، تشکیل کریستال های یخی به دیواره های سلولی محصولات غذایی آسیب می رساند و کیفیت مواد غذایی را کاهش می دهد.

با این وجود، در فرایندهای انجماد سریع مانند IQF امکان تشکیل بلور یخ داده نمی شود.

فرآیند تبلور یخ بین 30 تا 25 درجه فارنهایت یا 1 تا 4 درجه سانتیگراد انجام می گیرد.

فریزرهای IQF محتوای خود را بسیار سریع منجمد می کنند و در سریعترین زمان ممکن از این منطقه دمایی مهم عبور می کنند. در نتیجه مواد غذایی به سرعت منجمد می شوند بدون اینکه بلورهای یخی فرصت تشکیل شدن پیدا کنند و در نتیجه کیفیت محصول حفظ می شود. اکنون که درک بهتری از تکنولوژی IQF و مزیت های آن داریم، اطلاعات بیشتری در مورد تونل های انجماد و مزایای آن در صنعت تبرید و نگهداری و بسته بندی مواد غذایی بدست می آوریم.

 

تونل انجماد چیست

تونل انجماد چیست ؟ تونل انجماد مقادیر زیادی از محصول را در مدت زمان بسیار کوتاه تری منجمد کند.

یک تونل انجماد معمولاً در صنایع یا شرکتهایی استفاده می شود که مایل هستند مقادیر بسیار زیادی از موجودی خود را بطور منظم منجمد کنند. اینها بیشتر صنایع یا شرکتهایی هستند که در ساخت یا فرآوری و نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی مانند غذاهای دریایی، ماهی، گوشت، کحصولات کشاورزی، غلات، غذاهای فرآوری شده و آماده و غیره فعالیت دارند.

بر خلاف فریزرهای تجاری، تونل انجماد قادر به ارائه قدرت انجماد فوق العاده فلاش در ابعاد بزرگ هستند.

انجماد فلاش به فرآیندی گفته می شود که طی آن اجسام فقط در عرض چند ساعت و با قرار دادن آنها در دمای کرایوژنیک یا از طریق تماس مستقیم با نیتروژن مایع منجمد می شوند.

 

مزایای تونل انجماد سریع

در مقایسه با کارکردهای فریزرهای تجاری، تونل انجماد ما دارای بالاترین کیفیت و استانداردهای انجماد در بازار هستند.

اکثر فریزرهای تجاری قادر به جلوگیری از فرآیند Drip Loss یا خروج آب از فضای سلولی نیستند، اما تونل های انجماد کمترین مقدار Drip loss را ارائه می دهند.

علاوه بر این، از نظر کارآیی، مصرف بهینه انرژی یکی از مهم ترین عوامل انتخاب تونل انجماد مناسب است.

مصرف بهینه انرژی به صاحبان مشاغل کمک می کند تا هزینه های طولانی مدت را مهار کنند و سود خود را به صورت تصاعدی افزایش دهند. با خط تخصصی تونل انجماد ما، مشاغل قادر خواهند بود محصولات خود را به طور موثری منجمد کرده و از بالاترین سرعت و کیفیتی که تا کنون در بازار ارائه داده شده است اطمینان حاصل نمایند. این قطعاً به تجارت شما فرصت لازم جهت رقابت در بازار رو به گسترش نگهداری، ذخیره سازی و بسته بندی مواد غذایی را می دهد.

 

آیا ساخت یا خرید تونل انجماد بصرفه است؟

وقتی صحبت از رقابت می شود، ضروری است که شرکت های تجاری و کارخانجات بر داشتن منابع و قابلیت هایی تمرکز کنند که رقبا از آن استفاده نمی کنند. وقتی صحبت از صنعت فرآوری، حفظ، نگهداری و بسته بندی مواد غذایی می شود، این رقابت به جنگی تمام عیار تبدیل می شود. تونل انجماد این توانایی را دارد که این فرصت را به شما ارائه دهد تا در سرعت و کیفیت انجماد و نگهداری محصولات خود را از جمع رقبا جدا کرده و پیشتاز شوید. اگر بدنبال وسیله ای برای اطمینان از انجماد سریع و با کیفیت انواع محصولات خود و حفظ طعم، بافت و رطوبت انها با استفاده از بهترین فن آوری انجماد سریع هستید با ما تماس بگیرید.

 

برای مطالعه بیشتر در مورد تونل انجماد میتوانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

تونل انجماد – ساخت انواع تونل انجماد سریع، سنتی و کرایوژنیک

تونل انجماد – انواع تونل انجماد خطی و تونل انجماد مارپیچی

تونل انجماد , , , , , , , , , , , , , , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *