سردخانه صنعتی و اصلی ترین تفاوت های آن با مدل های خانگی

سردخانه، یخساز، چیلر، آیس بانک، تونل انجماد و تجهیزاتی از این قبیل، در حال حاضر از ضروری ترین و پر کاربرد ترین تجهیزات در صنایع به خصوص صنایع مواد غذایی هستند. سردخانه ها بسته به نوع کاربری می توانند در دو دسته تجاری یا خانگی قرار بگیرند؛ به همین دلیل اگر آشپز هستید یا رستوران دارید، احتمالا انتخاب بین سردخانه صنعتی و مدل های معمولی برای شما کمی دشوار خواهد بود. در ادامه قصد داریم تا تفاوت های سردخانه های صنعتی و معمولی را شرح دهیم.

تفاوت های سردخانه صنعتی و معمولی

  • هدف استفاده

سردخانه های معمولی یا خانگی همان طور که از نامشان پیداست برای مغازه های کوچک یا حتی برای استفاده در خانه طراحی شده اند و هدف اصلی آن ها نگهداری از مواد فساد پذیر در ابعاد کوچک است.

سردخانه های صنعتی که به آن ها سردخانه مواد غذایی نیز گفته می شود، برای نگهداری از مواد غذایی و دیگر مواد فساد پذیر در مقادیر زیاد طراحی شده اند. شما می توانید سردخانه های صنعتی را در مکان هایی مانند رستوران ها، سوپر مارکت های بزرگ، فروشگاه ها و سایر مراکز خرید مواد غذایی برای نگهداری از محصولات مشاهده کنید.

  • فضای ذخیره سازی

با توجه به نوع کاربری، کاملا مشخص است که سردخانه های معمولی فضای ذخیره سازی محدودی دارند. سردخانه های معمولی فقط چند محفظه و قفسه برای نگهداری از مواد غذایی دارند و شما می توانید مقادیر کمی از مواد را نگهداری کنید. برخلاف مدل های معمولی، یک سردخانه صنعتی بسیار جادار است و ظرفیت کافی برای ذخیره سازی غذا و دیگر مواد حساس به دما را در مقادیر زیاد دارد. شما می توانید در این سردخانه ها مقادیر زیادی از مواد غذایی را ذخیره کنید تا در زمان بالا رفتن تقاضا آن ها را بفروشید.

  • قابلیت های نگهداری

یک سردخانه معمولی نسبت به باز و بسته شدن مداوم درب حساس است؛ زیرا با هر بار باز و بسته کردن آن فشار زیادی به کمپرسور سردخانه برای خنک نگه داشتن یخچال وارد می شود. این موضوع می تواند تاثیر منفی بر روی کیفیت و تازگی مواد غذایی و عمر سردخانه بگذارد.

سردخانه های صنعتی به دلیل داشتن کمپرسور های بسیار قدرتمند در برابر باز و بسته شدن و استفاده مداوم مقاوم است؛ به همین دلیل فرقی نمی کند که شما چند دفعه درب سردخانه های صنعتی را باز یا بسته می کنید، آن ها در هر صورت دما را ثابت نگه خواهند داشت تا کیفیت غذا را حفظ کنند.

  • سردخانه صنعتی-مواد به کار رفته در ساخت

سردخانه های معمولی از مواد ظریفی ساخته می شوند؛ به همین دلیل سرعت فرسودگی و خرابی آن ها بیشتر است و ممکن است بعد از گذشت مدتی مجبور به تعمیر یا تعویض قطعات آن ها شوید.

سردخانه صنعتی برای استفاده طولانی مدت ساخته شده است؛ به همین دلیل در ساخت آن از مواد بسیار مستحکم و مرغوب استفاده می شود. این سردخانه ها استحکام و دوام بسیار بیشتری نسبت به مدل های معمولی دارند و برای تحمل شرایط سخت ساخته شده اند.

  • تنوع مدل

سردخانه های معمولی از نظر اندازه، ظرفیت و طراحی داخلی و خارجی مدل های محدودی دارند؛ اما سردخانه های صنعتی با توجه به نیاز های یک کسب و کار طراحی می شوند. بسته به نوع نیاز خریدار سردخانه های صنعتی در انواع یک در، دو در و سه در تولید می شوند. همچنین شما می توانید سردخانه های صنعتی را با فریزر های عمودی یا بزرگ، رویه شیشه ای، رویه سخت و… سفارش دهید. شما می توانید برای انتخاب بهترین مدل سردخانه صنعتی از فروشنده های معتبر سردخانه یا متخصصین این زمینه کمک بگیرید.

جمع بندی

سردخانه ها بسته به نوع کاربری خود، مدل های مختلف خانگی و صنعتی دارند. در حال حاضر اکثر کسب و کار ها، به خصوص کسب و کار هایی که نیاز به نگهداری از مواد غذایی دارند از سردخانه های صنعتی استفاده می کنند. سردخانه های صنعتی در مقایسه با مدل های معمولی تفاوت هایی در قابلیت های نگهداری، مقادیر نگهداری، مواد به کار رفته در ساخت و… دارند که باعث می شود هر کدام برای رفع نیاز های خاصی مناسب باشند.

سردخانه, مقالات عمومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *